Top

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric 8.596
Hyundai KONA Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Bob Claassen01-01-2020
      (9.4)

      De Kona electric is een ideale auto voor mijn gezin en voor het vervoer naar mijn werk. Hij rijdt soepel, is vlot en zit comfortabel. De rijondersteuning is zeer plezierig. De enige twee nadelen het gemis van een app met informatie en voor verwarm functie (kan wel in de auto ingesteld worden). Het andere nadeel is dat de auto niet met 3 fasen geladen kan worden. In de nieuwe versie van de auto is dit opgelost. Mijn hoop is dat er voor de bestaande kona's tegen betaling een upgrade wordt aangeboden. Ik heb reeds z'on 23.000 km in de auto gereden in drie kwart jaar tijd.

    • Han van der Wal31-12-2019
      (9.4)

      We rijden nu ruim 3 maanden in de 64 kWh Kona. Uitstekende ervaring. Grote range door ruime batterijinhoud, heel net energieverbruik 16 kW/ 100 km en laden gaat eenvoudig. Op oudejaarsdag 2019 precies op 9.000 kilometer op de teller. Wat steeds meer in onze gewoonte gaat komen is dat je niet meer overal op zoek gaat naar een laadstekker. Nog sterker de meeste sla je over. We rijden vanaf 2013 al elektrisch en zijn neer een steeds ruimere range gegaan. Van 60 naar 120 door naar 240 en nu zelfs 400 KM. Er is geen voorbehoud meer. Ook onze reizen naar Duitsland, Oostenrijk en zelfs Hongarije gaan net zo soepel als met welke andere auto dan ook. Neem goed besluit in 2020 en ga net zoals deze 60 'ers elektrisch rijden want als je jonger bent als als ons ga je er toch niet meer aan ontkomen -:)

    • B.S. van W31-12-2019
      (8.9)

      Sinds september 2019 rijd ik een KONA Electric. Ik vind het een mooie auto. De stroomlijning, de 'kont', voorkant, gewoon goed! Iets hogere instap is ook fijn. Gebruikersgemak is zowel met autorijden als de navi bediening prima. Grappig om naast je auto te staan en een alarm te horen uit de auto: Dat is het teken dat hij nog aan staat. Dat hoor je natuurlijk niet! :-) Hij accelereert super snel. De stuurcorrectie over doorgetrokken streep (spitsstrook) zonder richting aanwijzing, is even wennen. Ik kan 2 minpuntjes verzinnen: 1) Dat je bij de navi rechts bovenin het scherm op een pijltje moet drukken om naar de vorige pagina te gaan. Die bediening is (voor mij) best ver weg vanaf de bestuurdersstoel tijdens het autorijden. Het scherm is wel super duidelijk! 2) Dat de laadkabel precies maar 1 autolengte is en bijna altijd te kort is als je de auto achteruit wilt inparkeren met laadpaal op de stoep. (1 meter lengte erbij zou laden/inparkeren - in de stad - veeeel veiliger maken.)

    • Tjerk Does30-12-2019
      (8.0)

      Prima auto. Ik rij er nu ruim een jaar in en 55.000 km verder en ben tevreden. Technisch prima auto (hoewel je dat pas na 2 ton kan zeggen) en het elektrisch rijden is erg grappig door het directe vermogen wat ook ruim aanwezig is (maar dat went ook weer). Positief: Weg ligging is goed (beetje vage besturing maar ach, ik zit niet op het circuit) en comfort ook prima. Aan de stugge kant maar zeker niet oncomfortabel. Fijne rijeigenschappen. Ik heb de Krell audioinstallatie en die geeft een mooi geluid. Fijn is ook de kachel die elektrisch is en daarom heel snel warm is Formaat van de auto valt erg mee. Ik kom uit een station en heb twee tiener op de achterbank. Niet al te ruim maar het gaat goed (ben er niet mee naar zuid Frankrijk geweest :-). Bereik is prima in Nederland. Ik kom op ~ 350 km (maar je rijd nooit tot de laatste kilometer). Ik rij veel snelweg en verbruik ongeveer 17 kW per 100 km in de zomer en ~ 19 kW in de winter. Minpunten: Interieur is matig. Hard plastic, dun leer, "kartonnen" kofferruimte afdekplank (maar dat hebben alle auto's tegenwoordig). Het blinkt niet uit in kwaliteit. Geen app om de zien of hij hoe hij geladen is (of wordt) of om je kachel/airco al vast aan te zetten. Dat is erg jammer (nieuw model heeft dat wel). Ook irritant is dat hij de instellingen niet vasthoudt zoals de regeneratie instelling.

    • Rutger30-12-2019
      (9.1)

      Na een jaar rijden en 35000 km ben ik zeer tevreden over de Kona. Alle positieve dingen die worden genoemd kloppen. Voor de kritische rijder toch een paar punten die Hyundai echt moet verbeteren. 1. De routeplanning over lange afstand is onmogelijk met de ingebouwde navigatie. Je kunt niet een eindbestemming invoeren waarbij de navigatie dan een snellader onderweg voorstelt. Filteren in de lijst met laadpalen is slecht en de zoekfunctie traag. Je bent dus aangewezen op je smartphone. 2. Voorconditioneren gaat alleen aan de stekker en kan niet via een app. De auto schakelt de airco bij het verwarmen niet in zodat in de herfst de ramen aan de binnenzijde beslaan. Ook de spiegelverwarming gaat niet aan dus meteen wegrijden ho maar. 3. Je rechterbeen zit tegen de harde middenconsole, dat gaat na lange ritten irriteren. 4. De lane assist houdt de auto tussen de lijnen in plaats van tegen de rechter witte lijn. Gevolg op wegen zonder middenmarkering is dat je midden op de weg rijdt.

    • K29-12-2019
      (8.6)

      Ik rijd de Kona nu een jaar. Werkelijk alle verwachtingen zijn overtroffen. Laden gaat vooral in Nederland erg goed, het netwerk is groot genoeg. Het bereik van mijn Kona is wat minder door de spaakvelgen ipv de standaard dichte versie. In de wintermaanden is dat ook goed merkbaar door ook nog eens de verwarming goed te gebruiken. De auto rijd verder praktisch zelf. Het tussen de lijnen blijven en knipperlicht verplicht gebruiken om de alarmpiepjes te voorkomen zorgt voor meer alertheid in de auto. Zelf houd ik van goed hard muziek luisteren, geen probleem met deze auto. Een iets sneller menu zou nog wel mogelijk moeten zijn.

    • Marcel Lensvelt27-12-2019
      (8.9)

      De Kona is onze 2e elektrische auto. Onze Kona Premium is echt een prima auto met alles er op en er aan, vlot en comfortabel en in het bochtenwerk voelt ze niet zwaar aan. We hebben voor de Kona gekozen vanwege het beloofde bereik, maar bij lange snelwegritten valt dat wat tegen. Met bijna alleen maar snelweg en wanneer je 120 ? 130 rijdt is het werkelijke bereik eerder 300 km. Door langzamer te rijden, 100 ? 110 km/h, wordt dit al gauw 350-375 echte kilometers. Alle elektrische auto's zijn nu eenmaal efficienter als er ook regelmatig regeneratief geremd wordt en dat is op de snelweg niet gebruikelijk. Wat ik ernstig mis is de schatting van het batterijniveau bij aankomst. Dat doet Tesla echt beter. Tot slot over het laden: onze in 2018 bestelde Kona heeft nog 1 fase laden en dat gaat toch vrij langzaam. Thuis heb ik een laadstation met 400V/16A krachtstroom en dan is 'ie in een nachtje wel vol, maar aan een gewoon stopcontact gaat het met 10 km bereik per uur langzaam.

    • RW27-12-2019
      (8.9)

      Sinds mei in het bezit van een Hyundai Kona 64KWH. Nu 17.000 KM verder. Ik heb de premium uitvoering gekozen, voor een klein beetje extra veel extra's. Qua comfort rijdt de auto heerlijk, je kunt ontspannen rijden, vooral met alle hulp systemen zoals adaptive cruissecontrol. Omdat het elektrisch is, heb je veel vermogen direct beschikbaar. Inhalen gaat lekker vlot, zodat je snel terug kunt naar eigen rijbaan. Door led verlichting zeer goed zicht. De systemen in de auto werken ook goed, goede geluidsinstallatie, goede navigatie en sluit deze aan op internet via je telefoon heb je altijd nauwkeurige file informatie. Apple carplay werkt ook zeer goed. In de winter is de stoel en stuurverwarming heerlijk en het voorverwarmen is ideaal, nooit meer krabben. Vaak hoor je negatieve reacties over het bereik en het laden. Tot nu toe is dit geen belemmering geweest. Soms moet je bijladen als je NL doorkruist (en retour) en moet je hier 15m extra voor uit trekken (ongeveer 1x per maand).

    • Erik Van der Poll26-12-2019
      (9.4)

      Ik rijd nu twee maanden met mijn Kona Electric en ik ben er heel tevreden mee. Hoewel een electrische auto natuurlijk een hele smak geld kost, krijg je er ook heel wat voor. Comfortabel en rustig zoevend over de weg. Ten opzichte van mijn oude auto (15 jaar oude automaat) rijdt het een stuk beter, al moet ik met deze stille en pittige traploze aandrijving wel oppassen dat ik niet te snel ga rijden :). Opladen is wel wennen: je kan niet zomaar naar een benzinepomp rijden en in vijf minuten vol tanken. Het is wat meer plannen. Vooral omdat de oplaadpalen in Amsterdam te weinig vermogen leveren (geen 11 kW maar in praktijk maar 3 kW of minder). Als ik de batterij wat verder leeg gereden heb lukt het me dan ook niet om in een nacht (14 uur) 100% vol te laden. In Hilversum kan ik ongeveer met het dubbele vermogen laden, en dat gaat beter. Maar dit beperkt de actieradius dus eigenlijk, omdat die daardoor.kleiner is dan wat de auto zelf kan halen. Maar dat ligt zeker niet aan de auto!