Top

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 9.096
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Broer Gunst18-01-2018
      (9.7)

      Heerlijjke reisauto. Lekker relaxed met de automaat. Als het even snel moet dan in in de sportstand. Dat gaat dan lekker rap. Mooie auto! En met de premium-uitvoering nog wat meer luxe en comfort.

    • Martien Boogers17-01-2018
      (8.9)

      Een fantastische auto, helemaal tevreden behalve de navigatie daar klopt niets van ik woon aan een straat die al 25 jaar afgesloten is voor verkeer en de navigatie wil mij toch daarin sturen. Ook de straat waarin je bent wordt niet weergegeven evenals de snelheid die je volgens de navigatie aan het rijden bent. Ik rij al 15 jaar met navigatie in vijf verschillende auto's maar heb nog nooit zo'n slechte gehad, als ik dat geweten had zou ik voor een ander navigatiesysteem gekozen hebben.

    • Hans Ruijgrok13-01-2018
      (7.1)

      Deze auto in Mei 2017 gekocht. Ben zeer enthousiast geworden over deze auto. De keuze was een Toyota prius of een Hyundai. Het werd dus de Hyundai. De eerste 5000 km waren een heerlijke belevenis. Het verbruik was rond de 1:23 voor de eerste 5000. Bij thuis komst van de vakantie kon ik de volgende dag mijn auto niet starten. Kon zelfs niet de deur open krijgen. De accu was leeg. Door te bellen met de hulp dienst werd dit snel opgelost. De volgende dag precies hetzelfde. Auto ingeleverd bij de garage. De oorzaak was een relay welke de accu geheel leeg trok. Er werd ook gelijk een update gedaan aan de motor. Daarna heb ik tijdens het rijden tot 2 keer een elektrische waarschuwing gekregen. Een aantal lampjes gingen branden op het dashbord. Bij het aan en afzetten van de motor verdwenen deze waarschuwingen. Tot op heden is daar geen goede verklaring voor. Na de eerste elektrische klachten is het verbruik van mijn auto danig veranderd. Ik hou het nu bij en de stand na 3500 km is 1:18,17.

    • Geert Schipper12-01-2018
      (8.9)

      Ondertussen al meer dan 10k mogen rijden in mijn Ioniq Hybrid en ik ben sinds de aanschaf erg tevreden! Ik rijd niet al te sportief, maar mag graag door rijden. Als ik er meer op zou letten zou ik meer kunnen besparen, maar nu rijd ik ook gemiddeld 1 op 19/20. De Ioniq is sportief, ligt lekker op de weg en is voor ons van alle gemakken voorzien. In de koudere maanden vind ik dat de zijspiegels en ruiten wat sneller vrij van zicht mogen zijn. Nu wordt er wat meer van mij verwacht, wat iets minder comfort betekend. Met een baby is de auto perfect, hij is ruim genoeg, maar aan het stuur is het alsnog mogelijk om hem gerust te stellen op de achterbank met mijn hand. De bediening spreekt voor zich en is gemakkelijk onder de knie te krijgen. Voor ons een top Hybride in zijn prijsklasse!

    • Kees12-01-2018
      (5.4)

      Ik rijd nu 7 maanden in een Ioniq Hybrid, daarvoor reed ik in een Toyota Auris hybride (eerste model). Het nieuwe model Auris vond ik minder mooi, dus naar deze Ioniq overgestapt. Ik ben tevreden over de Ioniq, alles zit erop en aan. Er zijn altijd wat mindere punten als je er een tijdje in rijdt. Ik mis bijvoorbeeld het soepele schakelen van de CVT van Toyota en de krakende remmen irriteren af en toe. Daarnaast vond ik de te kiezen kleuren (lak en bekleding) beperk, de uitrusting is niet uit te breiden of accessoires beschikbaar. Navigatiekaarten lopen erg achter en waarom kun je geen andere stemmen kiezen ? De adaptieve cruise control reageert nogal overdreven (ik heb alle instellingen geprobeerd), bijvoorbeeld vol in de remmen en vervolgens weer vol gas. Waarom is prominent op het dashboard het aantal km aangegeven dat je kan rijden voordat de tank leeg is. Het zou simpel moeten zijn andere weergaven te kunnen kiezen. De 'handrem' die je met de voet moet bedienen vind ik lastig.

    • Dick Ouden10-01-2018
      (9.7)

      Sinds 6 juli 2018 rijd ik in een IONIX hybride . Fijne auto. Inmiddels zo'n 16.000 km mee gereden en heb ik dit als zeer plezierig ervaren. Daarvoor reed ik in een Mercedes B. Zowel de wegligging als rijgedrag van de IONIX doet niets onder dan die van de Mercedes. De veiligheidssystemen vind ik zelf beter en de achteruitrijcamera is geweldig. Het gemiddeld verbruik in de zomer was bij een rustige rijstijl 1 op 26. Nu in de winter is het gemiddeld 1 op 22.

    • Pim10-01-2018
      (2.0)

      Hyundai mag wel wat kritischer zijn over het kaartmateriaal van zijn leverancier Here. In deze moderne tijd is het onverkoopbaar dat de meest recente kaartupdate twee jaar achterloopt. De verlengde A4 van Delfland naar Kethelplein is in januari 2016 opgeleverd en in gebruik genomen., maar ontbreekt in het kaartmateriaal van Here. Het kaartmateriaal van Here is van 2015, echt onbestaanbaar! Ook als ik vandaag (januari 2018) op mijn laptop de laatste Windows app van Here zet, bevat deze kaartmateriaal van 2015. Collega's TomTom, Navman, Garmin, Mio etc.. doen het allemaal stukken beter. Waarom neemt Hyundai genoegen met die oude kaarten van Here? PS. De Ioniq is, behalve bovenstaande, natuurlijk een fantastische auto!!

    • Rob Ammelrooij10-01-2018
      (10.0)

      Deze Huyndai is de eerste echt nieuwe auto die wij aanschafte na Ford en Renault Modellen (2e hands). De Ioniq overtreft alle verwachtingen. Wat een comfort en bedieningsgemak. Ook onze eerste automaat. Die schakelt moeiteloos over in alle standen, electrisch of rijden op de soepele motor, de Ioniq heeft er geen problemen mee. Het multifunctionele stuurwiel geeft je snel toegang tot allerlei snufjes, de navigatie is zeer eenvoudig te bedienen, de DAB-radio is een lust voor het oor, zeker ook dankzij het stille interieur. De airco/ventilatie doet zijn werkt prima, zorgt voor een aangenaam binnenklimaat. Het gebruik valt niet tegen gezien de lage buitentemperaturen van afgelopen weken. Het wordt een sport de hybride nog verder te benutten. De ruime kofferbak komt goed van pas voor de vakantie in. Uit onze omgeving niets dan lof over het (sportieve) uiterlijk van de Ioniq. Al met al zeer tevreden met de aanschaf. Zeker een aanrader voor wie zuinig wil rijden zonder comfort in te leveren.

    • Henk Schelling10-01-2018
      (8.3)

      Ik ben nu een jaar in het bezit van deze Hyundai hybrid en na een lange gewenningsprocedure (afkomstig uit een Mercedes E Klasse) ?n een als best geteste full electric auto in de Kampioen (ANWB), ben ik nu best tevreden over het rijgedrag en, vooral in de minder koude maanden, het gunstige benzinegebruik, soms zelfs 1 op 24 km. Het is bijna een sport om op de EV-stand te rijden (electrisch rijden dus). Inmiddels is de eerste onderhoudsbeurt uitgevoerd en de navigatie voorzien van de nieuwste software en kaartgegevens. Ik raad derhalve deze auto aan als vervanging van middenklasse-auto's met vaak een veel hoger benzineverbruik.

    • Ron Verheijen10-01-2018
      (10.0)

      Sinds februari 2017 deze auto in bezit en erg tevreden. De auto rijdt soepel, geruisloos, sportief en zeer comfortabel. Interieur is fraai afgewerkt met overzichtelijke displays, toetsen en knoppen. Het is verbazend hoe snel de zware auto optrekt als je het gas in een keer indrukt.....indrukwekkend! Enkele kleine minpuntjes zijn er echter ook....de veelbesproken krakende remmen, bij regen binnenlopende druppels bij de deuren/ramen en achterklep en het slechte zicht door het achterraam wegens ontbreken van de ruitenwisser. Ik kan verder alleen maar zeggen dat ik trots ben om in deze auto te rijden.....vooral in het buitenland kom je de Ioniq nog niet veel tegen en wordt je dan ook nagekeken vanwege het fraaie koetswerk!