Deze website van Hyundai gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten en deze verbeteren.
Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij je relevante advertenties tonen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Meer informatie
Accepteer

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 9.062
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Kees12-01-2018
      (5.4)

      Ik rijd nu 7 maanden in een Ioniq Hybrid, daarvoor reed ik in een Toyota Auris hybride (eerste model). Het nieuwe model Auris vond ik minder mooi, dus naar deze Ioniq overgestapt. Ik ben tevreden over de Ioniq, alles zit erop en aan. Er zijn altijd wat mindere punten als je er een tijdje in rijdt. Ik mis bijvoorbeeld het soepele schakelen van de CVT van Toyota en de krakende remmen irriteren af en toe. Daarnaast vond ik de te kiezen kleuren (lak en bekleding) beperk, de uitrusting is niet uit te breiden of accessoires beschikbaar. Navigatiekaarten lopen erg achter en waarom kun je geen andere stemmen kiezen ? De adaptieve cruise control reageert nogal overdreven (ik heb alle instellingen geprobeerd), bijvoorbeeld vol in de remmen en vervolgens weer vol gas. Waarom is prominent op het dashboard het aantal km aangegeven dat je kan rijden voordat de tank leeg is. Het zou simpel moeten zijn andere weergaven te kunnen kiezen. De 'handrem' die je met de voet moet bedienen vind ik lastig.

    • Dick Ouden10-01-2018
      (9.7)

      Sinds 6 juli 2018 rijd ik in een IONIX hybride . Fijne auto. Inmiddels zo'n 16.000 km mee gereden en heb ik dit als zeer plezierig ervaren. Daarvoor reed ik in een Mercedes B. Zowel de wegligging als rijgedrag van de IONIX doet niets onder dan die van de Mercedes. De veiligheidssystemen vind ik zelf beter en de achteruitrijcamera is geweldig. Het gemiddeld verbruik in de zomer was bij een rustige rijstijl 1 op 26. Nu in de winter is het gemiddeld 1 op 22.

    • Pim10-01-2018
      (2.0)

      Hyundai mag wel wat kritischer zijn over het kaartmateriaal van zijn leverancier Here. In deze moderne tijd is het onverkoopbaar dat de meest recente kaartupdate twee jaar achterloopt. De verlengde A4 van Delfland naar Kethelplein is in januari 2016 opgeleverd en in gebruik genomen., maar ontbreekt in het kaartmateriaal van Here. Het kaartmateriaal van Here is van 2015, echt onbestaanbaar! Ook als ik vandaag (januari 2018) op mijn laptop de laatste Windows app van Here zet, bevat deze kaartmateriaal van 2015. Collega's TomTom, Navman, Garmin, Mio etc.. doen het allemaal stukken beter. Waarom neemt Hyundai genoegen met die oude kaarten van Here? PS. De Ioniq is, behalve bovenstaande, natuurlijk een fantastische auto!!

    • Rob Ammelrooij10-01-2018
      (10.0)

      Deze Huyndai is de eerste echt nieuwe auto die wij aanschafte na Ford en Renault Modellen (2e hands). De Ioniq overtreft alle verwachtingen. Wat een comfort en bedieningsgemak. Ook onze eerste automaat. Die schakelt moeiteloos over in alle standen, electrisch of rijden op de soepele motor, de Ioniq heeft er geen problemen mee. Het multifunctionele stuurwiel geeft je snel toegang tot allerlei snufjes, de navigatie is zeer eenvoudig te bedienen, de DAB-radio is een lust voor het oor, zeker ook dankzij het stille interieur. De airco/ventilatie doet zijn werkt prima, zorgt voor een aangenaam binnenklimaat. Het gebruik valt niet tegen gezien de lage buitentemperaturen van afgelopen weken. Het wordt een sport de hybride nog verder te benutten. De ruime kofferbak komt goed van pas voor de vakantie in. Uit onze omgeving niets dan lof over het (sportieve) uiterlijk van de Ioniq. Al met al zeer tevreden met de aanschaf. Zeker een aanrader voor wie zuinig wil rijden zonder comfort in te leveren.

    • Henk Schelling10-01-2018
      (8.3)

      Ik ben nu een jaar in het bezit van deze Hyundai hybrid en na een lange gewenningsprocedure (afkomstig uit een Mercedes E Klasse) ?n een als best geteste full electric auto in de Kampioen (ANWB), ben ik nu best tevreden over het rijgedrag en, vooral in de minder koude maanden, het gunstige benzinegebruik, soms zelfs 1 op 24 km. Het is bijna een sport om op de EV-stand te rijden (electrisch rijden dus). Inmiddels is de eerste onderhoudsbeurt uitgevoerd en de navigatie voorzien van de nieuwste software en kaartgegevens. Ik raad derhalve deze auto aan als vervanging van middenklasse-auto's met vaak een veel hoger benzineverbruik.

    • Ron Verheijen10-01-2018
      (10.0)

      Sinds februari 2017 deze auto in bezit en erg tevreden. De auto rijdt soepel, geruisloos, sportief en zeer comfortabel. Interieur is fraai afgewerkt met overzichtelijke displays, toetsen en knoppen. Het is verbazend hoe snel de zware auto optrekt als je het gas in een keer indrukt.....indrukwekkend! Enkele kleine minpuntjes zijn er echter ook....de veelbesproken krakende remmen, bij regen binnenlopende druppels bij de deuren/ramen en achterklep en het slechte zicht door het achterraam wegens ontbreken van de ruitenwisser. Ik kan verder alleen maar zeggen dat ik trots ben om in deze auto te rijden.....vooral in het buitenland kom je de Ioniq nog niet veel tegen en wordt je dan ook nagekeken vanwege het fraaie koetswerk!

    • martin Schijndel10-01-2018
      (8.6)

      Ze zeggen dat je 1300 km kunt rijden met volle tank dan moet je wel ideale omstandigheden hebben en continue 80 km rijden anders haal je het echt niet .Zomers was mijn verbruik 1 op 22,5 maar s,winters is het maar 1 op 18

    • Ton Vonhoff10-01-2018
      (9.1)

      In maart 2017 kochten we een nieuwe auto. Door een financi?le meevaller, duurder dan we daarvoor hadden. Maar soms kan dat tegen vallen. Zo ook in dit geval. De auto had een paar onhebbelijkheden, dat voor ons zo zwaar wogen dat we hem binnen een aantal maanden al weer kwijt wilden. Wij blijken bijv. geen CVT-fan te zijn. Na een aantal autodealers bezocht te hebben, o.a. gekeken bij Mercedes en Audi, kwamen we bij de Hyundai-dealer, Peter Ursem, in Zwaag terecht. Daar stond een schitterende blauwe Hyundai Ioniq. Een hybrid. Een benzinemotor, ondersteund door een elektromotor, geen stekker. En hoewel we in eerste aanleg op zoek waren naar een z.g. ?hoog-zitter?, waren zowel mijn echtgenote als ik zelf direct onder de indruk van de Ioniq. Toch maar even kijken. Wat viel dat mee. Nee, geen hoog-zitter, maar een dermate ruime ?in-stap? ( naar ons gevoel veel ruimer bijv. dan bij de Mercedes C-klasse ) dat we het absoluut geen probleem vonden dat de Ioniq geen echte hoog-zitter is. We werden te woord gestaan door een uitermate vriendelijke en deskundige verkoper. ( En dat kan ook anders, hadden we inmiddels bij gerenommeerde merkdealers ervaren. ) Na op een plezierige, niet opdringerige wijze het e.e.a. over de Ioniq verteld te hebben, bood de verkoper ons aan een proefrit te maken. Nou volgen wij altijd een andere volgorde. In overleg met de verkoper hebben we eerst uitvoerig onderhandeld over inruilprijs e.d., alles onder voorbehoud van de ervaring van een proefrit. Ja, het is toch zonde om met een schone auto de regen in te rijden, benzine te verbruiken ( al is het bij de Ioniq een beetje ) en dan later niet tot overeenstemming te komen. Althans, zo zien wij dat. De verkoper pakte gelukkig niet meteen het welbekende boekje met richtlijnen voor inruilprijzen zoals dat bij andere dealers vaak wel het geval is. Alleen zo?n handeling strijkt ons, en naar wij begrepen hebben ook andere mensen, al tegen de haren in. Nee, deze verkoper luisterde met aandacht naar de reden waarom wij onze 7 maanden oude auto wilden inruilen. Bekeek hem goed en bood ons een hele realistische inruilprijs. Prima. Dan nu de proefrit. Al na plm. 300 meter keken mijn vrouw en ik elkaar aan. Wat reed, rijdt zo?n Ioniq fantastisch. Zo?n rust in het interieur, en toch de kracht van de aandrijving. Het comfort. Maar ook de wegligging, besturing e.d. We hebben louter voor ons genoegen nog een kilometer of 5 gereden, maar zoals hiervoor al gesteld, al na plm. 300 meter waren wij om. De koop werd gesloten. En na al een week werd de Ioniq keurig afgeleverd. Ja, het betrof immers een showroom demomodel die we gekocht hadden. En nu bedenken we af en toe gewoon een reden om er met de Hyundai Ioniq op uit te kunnen. Het is een waar genoegen om in zo?n Hyundai hybrid te rijden. En geloof me, door mijn werkzaamheden, heb ik al in zeer veel verschillende auto?s gereden. O.a. Mercedes, Opel, Audi, e.d. Maar de Ioniq is voor ons een heel nieuwe ervaring. Ok?, het is allemaal persoonlijke voorkeur, maar toch. Wegligging, vering, rust in de auto, zitcomfort, gebruiksmogelijkheden en ga zo maar door. Allemaal zeer naar ons genoegen. En ja, de auto wordt ook veelvuldig gebruikt voor korte ritjes naar de supermarkt e.d., en dan nog in de winter een gebruik van ongeveer 1 op 18 is naar ons idee, uitermate gunstig. Waarbij de dealer ons verteld heeft, dat we bij langere ritten in de zomer nog een veel gunstiger gebruik kunnen realiseren. Ook de hoeveelheid comfortverhogende accessoires is heel plezierig. ( Automatische verlichting, automatische ruitenwissers, voorruitontwaseming, achteruitrijcamera, dabradio, navigatie, etc. etc. ) En datgene waardoor wij in eerste aanleg voor de Hyundai Ioniq vielen, blijkt ook te gelden voor familie, vrienden en kennissen, wat is ie mooi. Ja, achteraf blij dat onze in maart aangeschafte auto ons niet bevallen was.

    • Paul Bosman10-01-2018
      (8.6)

      Na 10 jaar een hybride Toyota Prius te hebben gereden nu overgestapt op de hybride Ionic. De Prius reed geweldig maar qua rijcomfort is de Ionic toch weer een stukje beter. Alles gaat wat vloeiender. De auto heeft zo veel technische snufjes dat ik ze stapsgewijs uit probeer. Ook het benzineverbuik van 1 op 19km is heel acceptabel. Daarover niets dan lof. Groot minpunt vind ik het comfort van de stoelen, een mening overigens die mijn vrouw niet met mij deelt. Ondanks uitproberen in alle mogelijke standen, een kussentje, extra bobbeltjeszitting e.d. kan ik mijn draai niet vinden. Na een rit kom ik geregeld met een pijnlijke rug uit de auto. Tevens hebben wij een trekhaak laten monteren voor het fietsenrek. Minpunt hierbij is dat de stekkerdoos bijna onder de auto zit en ook voor de trekhaak moet je op je knie?n of een andere ongemakkelijke houding om deze te monteren. Bovendien belemmert de trekhaak het zicht op het nummerbord zodat je de haak niet kan laten zitten voor langere tijd.

    • Anoop Ambooken10-01-2018
      (3.7)

      The car battery within one year of purchase died two times completely leading to towing the car. The dealer has done nothing other than recharging the battery and give it back two times. No replacement of battery even though under guarantee period. Its a worst customer care from hyundai and dealer. Now recently received a call from dealer that ioniq is undergoing a recall. But even after a month, recall has not happened to my car and dealer says its still under back order for them. Don't go for this car which has battery dying and entirely going flat issues.

    • P. van Dijk10-01-2018
      (8.9)

      Onze Hybrid comfort is een comfortabele reiswagen en bevalt ons uitstekend! De punten: De vele (veilige) opties en de strakke afwerking van het interieur. De DCT-automaat schakelt fantastisch en de (lange slag) motor doet zijn werk goed en is ook nog redelijk stil. De overgang van EV modus naar motor, en visa, versa gaat zeer soepel en is nauwelijks te merken. Bagageruimte is groot te noemen. Auto voelt stevig en degelijk aan waardoor wij een veilig gevoel hebben met de auto. De adaptive cruise control was eventjes wennen maar werkt vooral prima indien het niet al te druk is op de snelweg. De - punten: De plaats van de handrem alsmede de accu (in de bagageruimte). Zoals vaker hier genoemd, het krakende geluid bij rustig remmen en dan met name in bijna stilstand. Ondanks mijn zeer rustige rijstijl kom ik op een gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 21, en begrijp dan ook niet dat sommige mensen "makkelijk" 1 op 25 halen!? Zithoogte op de achterbank tot maximale lengte van ca. 188cm

    • Gerard Barsingerhorn10-01-2018
      (9.7)

      Sinds ruim een half jaar rijd ik naar volle tevredenheid in mij Hyundai Ioniq. Een zeer comfortabele reisauto ( 6-7 maal per jaar Frankrijk heen en weer) die door zijn veiligheidssystemen uitermate prettig rijd. Ook het verbruik is heel acceptabel. Op de lange ritten (gemiddeld 120 km) 1/20 en in Nederland 1/23. Het enige nadeel is dat er geen ruitenwisser op de achterruit zit, wat voor verminderd zicht naar achter zorgt.

    • N. Willigenburg09-01-2018
      (7.1)

      Dit is onze tweede hybride, en 100% upgrade ten opzichte van de vorige (Yaris). Alles wat je kan verzinnen aan gadgets zit erop en erin. Lane keep assist maakt autorijden makkelijk, cruise control maakt autorijden lui. Met de temperaturen van de afgelopen weken is stoel- en stuurverwarming ook uiterst prettig te noemen. En die malle spoiler op het achterraam, daar wen je wel aan. Er zijn ook veel zaken niet op orde helaas: kaartupdates van de navigatie zijn zeer slecht, in de winter dondert het verbruik van 1:29(!) naar 1:21(!!) en de adaptive cruise control snapt er niets van als er een auto voor je invoegt. Stompzinnig word het als je gas bijgeeft om een auto in te halen, en de cruise control na het invoegen VOL in de remmen gaat om weer op de ingestelde snelheid te komen. In conclusie: hardware kan bijna niet beter (achterruitenwisser!) , software is zeer, zeer, extreem teleurstellend.

    • Nienke Scheening-van Hijum09-01-2018
      (8.6)

      Vergeleken met mijn vorige auto, Honda Civic Hybrid sedan, een duidelijke stap voorwaarts, zeker wat betreft het hybride aandrijfsysteem. 8000 km gereden tot nu toe en dat was een genot. om te doen. Alle knopjes en gadgets nog niet helemaal onder de knie (vergt nog teveel aandacht). Eerder al door iemand opgemerkt: ik mis duidelijk een achterruitenwisser! Grootste ergernis: de harde plastic binnenbekleding veroorzaakt snel vlekken en krassen (denk b.v.b. aan de metalen schoudergordelgesp!). Iemand die een goede tip heeft om de schade te herstellen? Bij langzaam tot stilstand remmen geeft krakende geluiden vauit het remblok, ook zijn bij oneffenheden in de weg, soms kraakjes te horen in het interieur. Over het algemeen is een dikke acht (8) verdiend! Aanbevelenswaardig!

    • Francis09-01-2018
      (8.9)

      I have had my Ioniq for about one year now. I chose it because it looked much nicer than the new Prius. The Ioniq is not a large car, but the interior is spacious and comfortable enough. All the components are within easy reach and it does not feel too "plastic". I do miss the rear windscreen wiper as water tends to stay on the upper half of the rear while driving in built-up areas. The car itself drives well. It does not feel sluggish during acceleration. I would prefer it to use the battery more and it is hard to "learn" to stay in battery mode by not stepping too aggressively on the gas pedal. Overall very happy with the car.

    • Monique Op den Brouw09-01-2018
      (9.1)

      Mijn Hyundai IONIQ Hybrid automaat bevalt mij perfect. Het enige wat ik echt mis is een achterruitenwisser. Hulpsysteem "automatisch inparkeren" zou mooi zijn geweest. Dit is mijn eerste Hybride auto, maar vindt het fantastisch. Echter het verbruik in de praktijk had ik wat meer van verwacht, dus nog zuiniger rijden. Ik heb deze auto in november gekocht en tot nu toe rij ik nog niet zuiniger dan 1 op 17, op relatief "kleinere" stukken dan. Ik zou deze auto zo weer kopen en is echt een aanrader!

    • Rob Kruijt09-01-2018
      (9.7)

      De hyundai ioniq nu bijna 4 wkn in bezit. Elke keer als ik de auto zie staan verbaas ik mij over de mooie lijnen van de auto. Statig en toch sportief. Over de opties die aanwezig zijn ben ik zeer tevreden. Het interieur is overzichtelijk, strak en gebruiksvriendelijk. Alle knoppen die vaak gebruikt worden zitten onder handbereik. De smart cruise control werkt perfect, evenals de lka die ervoor zorgt dat je binnen de rijbaan blijft ( wel even wennen dat het stuur kleine correcties uitvoert). Stuur en stoelverwarming, perfect. Vebruik moet zich nog bewijzen. Tot zover alle lof, er zijn ook een paar kleine min puntjes. Zoals: er zit standaart geen bediening met de stem in. (alleen met apple carplay, en mocht je willen navigeren met apple carplay kost dit weer een exta investering voor een iphone, mocht je die niet hebben.) Geen verwarming in de buitenspiegels. Sterk verouderde navigatie kaart. (staan een aantal wegen niet op die er toch al zeer lang liggen. Verder een topauto.

    • Ton Werkkhoven09-01-2018
      (10.0)

      is een heerlijke familie auto voorzien van heel veel gemakken. daarnaast veel ruimte voor bagage en voldoende beenruimte voor passagiers. bovenal rijdt hij heerlijk met een fantastische automaat waardoor het rijden een extra plezierige dementie krijgt.

    • Kees Duijn Schouten09-01-2018
      (9.7)

      Wij rijden nu meer dan een jaar met de Ioniq first edition en de auto bevalt perfect, stil, comfortabel, snel indien nodig en super zuinig. Kortom ik kan deze auto bij iedereen aanbevelen.

    • Fred Snel Snel09-01-2018
      (9.7)

      Wij zijn heel tevreden met de rijeigenschappen en zitconfort van onze nieuwe Ionic Hybrid. Enige minpunt is de gebroken achterruit: dit belemmert het uitzicht, zeker bij slecht weer. Vandaar 1 ster minder voor design exterieur. De auto heeft enorm veel technische snufjes! Groet Fred Snel Ridderkerk

    • Marco 14-12-2017
      (10.0)

      Wij rijden sinds 2 weken nu in onze Hyundai IONIQ Premium.Hij ziet er chique uit en is zowel van buiten als van binnen zeer goed afgewerkt. Door alle opties is hij zeer comfortabel en veilig te rijden. We zijn meer dan tevreden over.deze ruime luxe auto.

    • Ren? Rila11-12-2017
      (9.1)

      Rij nu meer dan 1 jaar in deze auto. Rijd zuinig, stil. Meer dan tevreden over ze auto . Wat een uitstraling heeft deze super auto. Zo wie zo tevreden over de Hyundai. Rij al ongeveer 24 jaar Hyundai en zou niets anders willen

    • Marius de Klein12-11-2017
      (9.4)

      Mijn IONIQ is een wonder van vernuft. Hij ziet er chique uit en is zowel van buiten als van binnen zeer goed afgewerkt. Door de vele veiligheidssnufjes is hij zeer comfortabel en veilig te rijden. Het is dat je nog moet sturen anders zou je een zelfrijdende auto hebben, die zijn tijd al vooruit is. Kortom een genot om te zien en in te rijden!

    • mr. Robert Geldof06-11-2017
      (9.7)

      De Hyundai Ionic comfort is een rijk uitgeruste auto met veel veiligheidsvoorzieningen en een goede uitstraling. De auto is zeer zuinig in verbruik, mede te danken aan de bijgeplaatste electromotor. Het instrumentarium is overzichtelijk en functioneel voor dagelijks gebruik. Het rijden met de Ionic verloopt zeer soepel en comfortabel zonder vervelende bijgeluiden of rammeltjes. Wat ook opvalt is de ruimte voor de passagiers en de bagage, deze laat niet te wensen over. Al met al is de Ionic een hele fijne auto, waarvan wij nog vele jaren plezier zullen hebben.

    • Emile Peters05-11-2017
      (10.0)

      heerlijke auto om mee te rijden, veert lekker, rijdt soepel en snel en toch zuinig. heeft veel ruimte en ziet er goed uit.

    • Bert11-10-2017
      (9.7)

      Rijd er als een vorst in, beter dan de Gouden Koets! Nu na twee keer tanken gemiddeld 1 op 24. Adapive cruise control is prima mits er geen fietsers voor je rijden, de auto houdt dan fors in ondanks dat je er makkelijk langs kan. Lane Keep Assist werkt ook wel goed, even wennen in het begin. Minpuntjes: krakende remmen, verbruiksmeter die maar wat lijkt te doen en automaat die soms niet schakelt als ik het zelf wel zou doen. Blijft net onder de 50 km/u vaak in zijn drie rijden terwijl overschakelen naar vier makkelijk zou kunnen gelet op het toerental.Rijdend in de stad stoor ik me er wel eens aan.

    • Albert Blind05-10-2017
      (9.4)

      Als ik een minpuntje moet noemen dan is het gegeven dat als het geregend heeft of zacht regent en het de ramen bij de voorstoelen iets geopend eirden het water van het koetswerk direct in het voertiug druppeld

    • Andre Kok22-09-2017
      (8.9)

      sinds twee weken eigenaar van de ionic hybride. Ik kan niet anders zeggen je rijd als een vorst en alles overzichtelijk. Nog niet getankt maar volgens het systeem kan ik nog 900 km rijden dus lekker zuinig.

    • Mascha01-09-2017
      (9.4)

      Ik heb de auto ruim een maand en hij rijdt heerlijk. Gemiddeld verbruik 4.2 l/100 km. Ruime luxe auto die gezien mag worden!

    • Herman Smulders04-08-2017
      (9.4)

      Ik rijd nu 7 maanden in de Comfort versie en heb zojuist de 15000 km beurt laten uitvoeren. Deze auto is in ??n woord fantastisch. Goed voor het milieu en de portemonnee (tot nu toe bijna 1000 euro op brandstof bespaard), mooi interieur en ziet er van buiten als een normale auto uit. En bovenal: G??n laadpaal nodig! Het rijcomfort is uitstekend en als je de ecostand goed weet te gebruiken is de auto snel en zuinig, momenteel 1 op 24,5. Compliment voor Hyundai. Ik snap niet waarom er nog niet v??l meer Hyundai IONIQs rondrijden.

    • Dian 13-06-2017
      (9.4)

      Prima auto, kan ik iedereen aanraden. En zeer tevreden over de dealer, en de nazorg bij kleine ongemakken in het begin. Zou deze auto zo weer kiezen!

    • Ronald Ouden15-05-2017
      (8.6)

      Rij nu een week in de IONIQ hybride en kende de auto al een beetje omdat dit de "proefrit-auto" is en het bevalt prima. M.n. de adaptieve cruise control werkt perfect. Het zit lekker, rijdt fluisterstil zeker in EV modus. En iedereen vindt het ook een mooie auto.

    • Kees Duijn Schouten15-05-2017
      (8.6)

      Erg zuinige auto, 4 liter per 100 km is makkelijk haalbaar, cruise werkt zeer goed. Comfort is goed, auto is comfortabel en erg stil. Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel went snel net als alle andere luxe.

    • Yvonne 29-04-2017
      (10.0)

      Met deze temperaturen: heerlijk stoel- en stuurverwarming. De LKA werkt vooral op de snelweg perfect en de adaptive cruise control geeft een heel veilig gevoel. 100% tevreden!

    • Wim Brant08-04-2017
      (9.1)

      Rijd zins een maand de Ioniq F.E. hybride. Hele fijne auto en vooral zuinig bij gemiddeld gebruik. Conclusie: een aanrader. Zeker kwaliteit/prijs verhouding voor een ruime veilige middenklasser met veel aanwezige opties. ??n verbeter punt te noemen: remblokken dienen verbeterd te worden i.v.m. wat krakend geluid bij rustig remmen e/o rem loslaten bij optrekken v.d. auto. Volgens dealer wordt er naar een betere oplossing gekeken. Verder een top auto.

    • Fons Waals04-04-2017
      (9.7)

      Heb Toyota landcruiser, pajero en outlander gereden,deze auto is zeker zo comfortabel en Shell is hoogstwaarschijnlijk minder blij als ik met een gemiddeld verbruik van 1 op 20.7

    • Ren? Scheffers30-03-2017
      (8.9)

      Na ruim 36 jaar continu een verstokte Honda rijder te zijn geweest heb ik afgelopen week een definitieve overstap naar een Hyundai Ioniq Hybrid Premium gemaakt. Deze keus is gemaakt op prijs/kwaliteit, aantrekkelijk design, economie, DCT automatische aandrijflijn, zeer complete uitrusting met tal van veiligheidsvoorzieningen, NCAP 5 sterren crashtest, goede testrecensies van nationale en internationale autobladen en tal van design prijzen. Eindelijk een volwaardige hybride die er intern als een gewone maar zeer net afgewerkte auto uitziet. Hij rijdt werkelijk fantastisch, comfortabel, en in de ECO stand regelmatig volledig elektrisch. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Geloof mij maar dat Hyundai deze klassebak een knockout uitdeelt aan, Kia, Toyota en Honda hybrids met hun wereldvreemd futuristisch design. Enkele verbeter-aandachtspunten: 1. Waarom wel een welkomstverlichting in de spiegel/portiergreep maar geen licht in het dashboardkastje? 2. Waar is de buitenspiegel verwarming? 3. De TomTom navigatiekaart loopt hopeloos achter. 4. Het infotainment werkt feilloos maar komt nooit terug in de pagina waarop ik het heb verlaten. 5. Een reservewiel/thuisbrengertje wordt als dure extra accessoire aangeboden maar zou eigenlijk standaard moeten zijn. Die compressortjes met een lekkagevulmiddel kosten je altijd een nieuwe band.

    • Patricia Visscher19-03-2017
      (8.9)

      Tevreden met mijn Hyundai IONIC Hybrid Premium, kleur blauw. Mooie auto van buiten en van binnen en een plezier om er in te rijden. Weinig motorgeluid, comfortabele stoelen, hands free bellen, alles bij de hand. Uitzicht achter is even wennen, achteruitrijcamera heel prettig. Waarschuwingssignalen in zijspiegels voor auto's in de dode hoek. Geen achterruitenwisser, die mis ik af en toe. Een ding valt me erg tegen: het verbruik. Nu ruim 4000 km is verbruik 1:20,1. Dat is dat toch veel lager dan wordt vermeld in de folders en publicaties (3,4 liter op 100 km = 1:29,4). Ik rijd 80% op de snelweg. Maar verder ben ik blij met deze auto met veel luxe, veel ruimte en goede rijeigenschappen.

    • Meta Halma Halma16-03-2017
      (10.0)

      Wat een auto! Motorvermogen is meer dan voldoende, in sportstand gewoon super. Ook op de tussensprint trekt de auto lekker door. Het is een mooi ontworpen auto. Prachtig design binnen en buiten, niet te veel blink blink en toch leuke extra details. Qua comfort heb ik helemaal niets te mopperen. Zit goed, rijd goed, voelt goed, zzooeeeffffff. En eindelijk ook een auto die voor Milieu 5 sterren krijgt! 1 op 20 is makkelijk haalbaar, en maak je een sport ervan om extra zuinig te rijden, dan is 1 op 25 gewoon normaal. Absoluut geen spijt van deze aankoop. De auto trekt veel kijkers. Ik zie mensen regelmatig van de fiets afstappen om nog een keer te kijken :). Dus moet de IONIQ wel mooi zijn.

    • Fred Otto25-02-2017
      (9.1)

      Ondanks dat een aantal testers aangeven dat het een alledaags model is ben ik van mening dat het zeer geslaagd sportief ogend model is. De buren in m'n straat vinden allen het model "echt" mooi. Ik heb de Ioniq nu haast 3 maanden en heel veel over de betrouwbaarheid valt er dan natuurlijk nog niet te vertellen maar op basis van de ervaring uit het verleden zal dat wel goed zitten. Het rijden in de auto is gewoon comfortabel en ontspannen. Het schakelen van de versnellingsbak of het overschakelen naar alleen elektrisch en omgekeerd is nauwelijks waarneembaar. Tijdens de koudere dagen valt op dat het verbruik bij korte ritten vrij hoog is (1 op20) in vergelijking met dagen dat het al wat warmer is (1 op 23). Wanneer de ritten wat langer zijn ( 10km) wordt het verbruik gunstiger. Ik moet hierbij wel vermelden dat er gewoon (stevig) doorgereden wordt. Ik verwacht een gemiddeld verbruik van 1 op 25 zodra het warmer is. Een groot gemis vindt ik het ontbreken van een thuisbrenger!

    • Rob Buter30-01-2017
      (9.7)

      Rijdt minstens zo zalig als mijn Audi A4 . Het gemiddelde brandstof gebruik moet ik nog testen. De auto heeft aldoor aan /- 8l/100km. Ben zeer benieuwd.

    • Jilles Kozijn29-12-2016
      (9.4)

      Wij rijden onze Ioniq sinds kort, maar wij zijn zeer enthousiast. Hij is stil, zuinig en comfortabel. Onze vorige auto was een VW Golf GTI , echt een uitdagende, snelle auto, in tegenstelling tot de Ioniq die juist uitnodigt tot effici?nt en zuinig rijden. Wij zijn nog lang niet bekend met alle mogelijkheden, die de Ioniq biedt. Dat moeten wij gaandeweg allemaal nog ontdekken. Maar het is een feest om erin te rijden! Het is voor ons de eerste keer dat wij in een automaat rijden. Het bevalt uitstekend. Het gaat heel soepel en geruisloos. Het overschakelen van benzine naar elektromotor gaat ongemerkt. Een schema op het dashboard laat duidelijk zien welke bron er gebruikt wordt. Een minpuntje is de parkeerrem. Voor mensen met verminderde spierkracht in het linker been is dit moeilijk te bedienen. Een knop op het dashboard zou makkelijker zijn.

    • Hans Driesen18-12-2016
      (10.0)

      Dit is een geweldige ervaring op autogebied. De beste auto die ik ooit gekocht heb. Het is werkelijk een genot om er in te rijden. Het enige wat ik nog moet doen in deze auto is sturen, de rest is allemaal geautomatiseerd. De actieve crusecontrol is fantastisch en reageert super snel. Het bedieningsgemak van de auto overtreft alles. Het ruimtegevoel binnenin geeft je het gevoel van vrijheid, je hebt ruim zicht naar voren en de zijkanten. Het zicht naar achteren is beduidend minder, maar omdat je een achteruitrijcamera hebt, hoef je niet achterom te kijken bij het achteruitrijden. De beenruimtes voor- en achterin zijn zeker ruim voldoende en hij beschikt ook nog eens over een grote kofferruimte. Tijdens het rijden kun je amper horen dat de motor draait. Dit is vooral tijdens het converseren met elkaar erg prettig te noemen. De geluidsinstallatie is van voortreffelijke kwaliteit en dat mag ook gezegd worden van de navigatie. Handsfree bellen is een genot.

    • Dillmann17-12-2016
      (9.4)

      Perfecte inruil voor mijn Audi A6 3.0 TDi Quatro. Geloof het of niet, maar de Ioniq ziet er beter uit en rijdt net zo comfortabel. Door de hybride aandrijving mis ik niet veel vermogen effectief. Wel lagere kosten voor wegenbelasting en verzekering. Verbruik ook wel iets maar door lagere dieselkosten valt het voordeel mee. Ben nog niet boven de 5.5l/100km gekomen. Ook is deze auto veel completer en heb ik eindelijk een goede muziek interface die foutloos lijkt te werken. Wel jammer dat de android auto en iPhone auto opties niet werken. Iets te maken met Goodle en Nederland. Van Apple weet ik niet wat het euvel is. De dealer wist het ook niet.

    • Hans 08-12-2016
      (8.9)

      Heb niet lang getwijfeld na eerst in een Tucson en IX35 gereden te hebben, om een Hyundai Ioniq Hybrid aan te schaffen. Mooi model, automaat heel comfortabel, zeer zuinig. Het geheel voor een aantrekkelijke prijs. Veel toeters en bellen o.a. stuurwielverwarming en stoelverwarming voor en achter. Minpuntjes zijn echter het ontbreken van een reservewiel, een krik en een wielmoersleutel. Daarvoor in de plaats een mobiliteitsgarantie, echter ik wissel liever zelf een wiel, dan hoef ik niet te wachten (op de Afsluitdijk).

    • Andre Heijden11-11-2016
      (8.6)

      De eerste kilometers zijn zeer goed bevallen. Gemiddeld 1 op 22.6. Auto is nog niet "los". Zeer comfortabel en lekker stil. De combinatie Benzine met electro is optimaal. Soepel verander je van aandrijving zonder merkbaar verschil in rijgedrag of geluid. Praktisch is vooral de ruime kofferbak.