Top

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Hybrid

Hyundai IONIQ Hybrid 8.986
Hyundai IONIQ Hybrid

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • G.van de Pol21-11-2018
      (10.0)

      Een heel fijne auto met veel technische hulpmiddelen en mogelijkheden die goed kunnen worden ingesteld. In het begin wel even wennen want het zijn er vele.

    • Hans Visser08-08-2018
      (8.0)

      VERBRUIK: Ik rij nu ruim 15.000 km in deze nieuwe auto. Het verbruik valt mij erg tegen. In de stad is hij zuiniger. Op de snelweg met 130 km per uur wil hij af en toe hooguit 1.500 meter op EV rijden. Bij garage geklaagd, dat ik een dure luxe stadsauto heb. Ik heb een managementsysteem update gehad. Er staat nu een 1 op het dashboard. De data is naar Hyundai gezonden, ze hebben iets vreemds gezien, wat niet met mij gedeeld mag worden. In de folder staat 3,5 ltr per 100 km, maar dat is zeker niet haalbaar. Ik rij meer dan 50% snelweg. Een verbruik van 4,5 ltr per 100 km moet haalbaar zijn volgens de garage, dat haal ik ook niet. Het verbruik op zomerbanden is rond 5,8 en op winterbanden 6,2. Ik wil er door een ander (onafhankelijke) naar laten kijken, want Hyundai ziet iets wat niet gedeeld mag worden. Over het verbruik ben ik ontevreden, dat mag duidelijk zijn. Het is mij zuiniger voorgespiegeld. Als leaserijder zit ik, helaas aan een 5 jarig contract vast.

    • J. Burlage16-07-2018
      (7.4)

      De auto is nu 3 dagen in mijn bezit. De auto rijd heerlijk en extreen zuinig!! Dit is oa waar ik hem voor heb aangeschaft. De veiligheidssystemen werken naar behoren en de adaptive cruise control is heerlijk. Wat ik wel heel slecht vind is dat in alle brochures en gebruiksaanwijzingen wordt gesproken over Stoelventilatie maar deze functie niet aanwezig is in de auto. In mijn ogen dus zeer misleidende informatie. Ik heb de meest luxe en uitgebreide versie van de Ioniq en deze premium auto zou deze functie dus gewoon moeten hebben. Ik zou graag van Hyundai horen wat de oplossing hier voor is die zij mij gaan aanbieden.

    • H. Sabben12-07-2018
      (8.6)

      Erg blij met deze sportief ogende azuurblauwe Ioniq hybrid. Wagentje biedt genoeg ruimte, rijdt superzuinig (1500km: 4,1 op 100) en kan dankzij de S-stand toch ook snel zijn. Veel extra's voor zijn prijs.

    • Leo Wegdam24-06-2018
      (8.9)

      Ik rijd nu vanaf januari 2018 in deze prachtige auto. Over het algemeen zeer content. Als ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden kom ik toch niet boven de 1 op 20. Minpuntjes: krakende remmen bij bijna stilstand, ontbreken ruitenwisser achter. Als de auto in de achteruit gezet wordt gaat de parkeersignalering (piepjes) werken. Echter, als je al rijdend langzaam vooruit inparkeert werkt het systeem niet. Je moet dan eerst een keer in de achteruit of handmatig de P-knop naast de pook indrukken. Dit is zeer jammer. Het zou beter zijn dat dit systeem automatisch ingeschakeld zou worden op het moment dat je onder een bepaalde snelheid komt. Heb er helaas rechts voo al een kleine schade mee opgelopen omdat dit mij niet bekend was en mij er bij de aflevering ook niet op gewezen is.

    • Ronald Jansen16-06-2018
      (8.3)

      Sinds een maand ben ik in het bezit van een Hyundai ioniq hybride. Zeer prettig auto om in te rijden. Een minpuntje; ik ben 190 cm, de stoel zit niet prettig. Mijn bovenbenen maken geen contact met de stoel met als gevolg dat mijn ene knie tegen de deur leunt, de andere tegen het midden gedeelte. Dat is bij lange ritten een vervelend gevoel. Ik ben een rustiger rijder, ik rij toch maar 1 op 20. Zeer acceptabel, maar toch niet helemaal juist als je de advertentie leest.

    • M. van der Weide14-06-2018
      (9.1)

      Wat een fantastische prijs-kwaliteit verhouding. Daarbij gelijk ook een heerlijke auto die fijn rijdt, rijk is uitgerust met allerlei opties die het rijden veraangenamen. Interieur is prima verzorgd met een overzichtelijk dashboard. Klein minpuntje is het geluidje bij het aan- en uitzetten vd auto. Van buiten vind ik het een plaatje met als kleine minpunten de blauwe strepen aan de voor- en achterkant van de auto. Dit zou hem herkenbaar maken als hybrid? Ik kan deze auto echt aan iedereen aanraden.

    • Harry Wezenberg-Horn10-06-2018
      (8.6)

      Onze 1e auto! Nadat mijn vrouw een verlamming kreeg, werd onze actieradius zeer beperkt. Na 7 jaren van experimenteren was het duidelijk. Het wordt niet beter en er moest een rijbewijs gehaald. Dat lukte in 1 keer en toen begon het kritisch zoeken naar een geschikte auto. Door een wonderlijke samenloop kwamen wij bij de hyundai ioniq hybride uit. Ondank dat deze geen 'hoge' instap heeft, is in en uitstappen zeer comfortabel door goed openende deur. Het zitcomfort met veel beenruimte en goede ondersteuning. Standaard heel veel veiligheid, top! Nu de 1e 1000km met onze Hyundai gereden, ik verbaas mij over de zuinigheid (handmatig berekend 1:26 stad,landwegen en snelwegen), rijcomfort is fantastisch. diverse sites benoemen het bandengeluid ik heb alleen bij de minder onderhouden wegen wat gemerkt, niet storend. Wel is de dode hoek, een feit waar rekening mee gehouden moet worden. Kortom, comfortabel, sportieve looks, zuinig en als bonus ook minder slecht voor de natuur. Aanrader !

    • Hans Pronk09-06-2018
      (8.6)

      Rij nu sinds een aantal maanden mijn Ioniq Hybride en geniet nog iedere dag. Nu het wat warmer wordt gaat hij nog zuiniger rijden en haal 1 op 25 woon werk verkeer. Overgang van benzine naar de elektromotor voel je soms maar is helemaal niet erg om te weten dat je weer naar elektrisch ga. In het begin wat wennen na de hoge instap van mijn oude Citro?n Aircross maar de luxe maakt alles goed.