Top

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai IONIQ Electric

Hyundai IONIQ Electric 9.228
Hyundai IONIQ Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • RaNo 06-12-2018
      (9.1)

      Na 22.000 km nog steeds super enthousiast. Met de komst van Kona en Kia Niro vind ik nu (in vergelijking me deze nieuwe autos) ca. 200 km aan range aan de korte kant maar ik vind elektrisch rijden en laden onderweg absoluut niet vervelend. Ten aanzien van de range is 200 km voor ons zeker voldoende om 99% van ale ritten zonder laden onderweg te doen. We hebben inmiddels ok ritten van 400- 500 km gedaan en met het laden bij FastNed valt het mee. Kinderen moeten toch plassen. Dan is 15-20 minuut zo voorbij. Ritten Groningen- Utrecht zijn ook geen probleem. Ik merk wel verschillen tussen de zomer en winter. In de zomer rijd ik 200 op een lading. In de wintermaanden ca. 180 km. Het is natuurlijk ook afhankelijk van je rijstijl. Met 115 km/h op een cruise control gaat het meestal heel relaxt en dan rij je nog zuinig. We zitten nu op 14.4 kWh/100 km. Financieel is deze auto absoluut een aanrader. Wij hebben thuis PV panelen op het dak en laden daarom praktisch gratis.

    • Ruud Verwijmeren 09-11-2018
      (9.7)

      Zeer fijne auto die het de gebruiker zeer makkelijk maakt om te genieten van het auto rijden. Zowel snelweg als stad gebruik is hij zeer vriendelijk boor gebruiker en het verbruik wat hij heeft is zeer realistisch dus geen verrassingen qua range. What you is what you get. Rijdt hem nu zelf 4 maanden en het gaat nog steeds niet vervelen.

    • Ton Robers09-08-2018
      (8.9)

      Na 18 maanden Volvo V40 gereden te hebben, deze is helaas totall loss na verzeilt geraakt te zijn in een ketting botsing, besloten electrisch te gaan rijden, eigenlijk meer financieel gedreven dan milieu gedreven. nu inmiddels 11.000 km gereden en kan alleen maar zeggen, helemaal top! Rustig, veel opties, etc etc. Waar ik in het begin erg bang voor was , was de beperkte hoeveelheid kilometers uit 1 lading, in de praktijk is dit dus 220 km. Maar gezien het snelle laden wat deze auto doet, eigenlijk helemaal geen probleem in de praktijk. Ik heb thuis een laadstation van Eneco en dat maakt alles wel iets eenvoudiger. Als je gebruik moet maken van openbaar laden, wordt alles wellicht iets lastiger en duurder. Minpuntje bij electrisch laden langs de snelweg is het feit dat deze stations ver afgelegen zijn van de benzine stations, en de weg naar zo'n station meestal als ZEER onveilig mag worden bestempeld. Met dank aan Shell, BP en Totall!

    • Richard Prenger10-07-2018
      (7.7)

      Het is een goede auto alleen het gebeuren van de navigatie en de laadstations loopt hopeloos achter De nieuwe laadpalen staan er niet in en zeker niet de snellaad stations. Dat is echt een ergenis, en zit wifi in de auto dus kan via je telefoon het internet op maar dat is alleen voor verkeers informatie?? Ik had meer van de auto verwacht en zeker van de importeur, helaas laat dat te wensen over. Hun oplossing is gebruik je gsm voor de laadstations etc. Laat nou net de wetgever daar iets van vinden gsm gebruik in de auto, volgens hyundai nederland is dat de enige optie. Dus waarom dat luxe uitziende display er in zit geen idee, mijn gsm is betrouwbaarder.

    • Marcel Kort09-06-2018
      (8.6)

      IONIQ Premium in februari 2018 aangeschaft. Ik rij de auto als taxi in Amsterdam en heb al bijna 20.000 km gereden. De auto rijdt erg fijn, is comfortabel en het laden vind ik erg mee vallen. De actieradius is in de praktijk zo'n 200 km wat voor mij goed te doen is. Aan de snellader is de batterij in ongeveer 30 minuten weer opgeladen (94%). Ik ben erg blij met de extra investering in de Premium uitvoering, de bekleding, kunstleer met ventilatie gaatjes (net van echt te onderscheiden) is erg mooi en het schuifdak is ook fijn, je hoeft dan minder snel de airco aan te doen wat weer batterij scheelt. Als je op zoek bent naar een betaalbare EV, dan ben ik van mening dat de IONIQ de beste optie is. De nieuwe Leaf heeft problemen als je meerdere keren per dag aan de snellader gaat, dat zou voor mij een probleem zijn. Hiervoor reed ik een diesel (Volvo S80), die had uiteraard een veel betere actieradius, maar voor de rest is het veel leuker om een EV te rijden! MK

    • Maarten Hoogslag Coaching, training 07-06-2018
      (9.4)

      Een bijzonder fijn rijdende auto en fraai om te zien. De reden dat ik hem heb is echter dat hij elektrisch is.... Het milieu staat voor mij op 1. Hij is vlot en super-super zuinig. Hoewel de actieradius minder groot is dan van auto's die momenteel op de markt komen ben ik er achter gekomen dat iets anders veel belangrijker is: hoe snel en tot hoe vol kun je onderweg laden? Nou, in korte tijd (20/35 minuten) tot 93%. Met de nieuwste Ultrasnelladers van Fastned weet de Ioniq wel raad, beter dan enkele concurrenten. Het laden is plannen, en ik doe dat nu bijna gedachteloos. 40.000 km per jaar? Prima te doen!

    • Christel Elbers07-06-2018
      (8.6)

      Rijdt prima, niet heel erg gevoelig voor iets hogere snelheid. Adaptieve cruisecontrol is prima, maar schokt bij het opmerken van voorligger. Kofferbak is bescheiden. Grootste gemis is een app om te zien hoeveel er geladen is of om airco aan te zetten. Al met al prima karretje!

    • Rob Freriks18-05-2018
      (7.4)

      Fijne auto om mee te rijden. We hebben de auto nu 1 maand en de beginstand stond vanmorgen ( 18-5-2018) op 243 kilometer. We hebben de ervaring dat we dat ook kunnen rijden. We zijn erg positief maar wachten wel met smart op die app dat je op afstand kunt voorverwarmen en de ruiten al ijsvrij kunt laten maken. Tevens zou ik het prettig vinden om te kunnen selecteren op snellaad-stations. Dit doe ik nu op mijn mobiel maar zou toch ook in de auto moeten kunnen.

    • Reijer Kok22-03-2018
      (8.9)

      Goede auto met een goede range. Vooral snelladen en het kunnen koelen en verwarmen van de batterij zijn grote voordelen. Wel jammer dat de navigatie geen goede mogelijkheden heeft met het integreren van snelladers tijdens lange reizen zoals Tesla heeft. Daarnaast mis ik heel erg een app om de auto voor te verwarmen en de huidige range in te zien, in Amerika heeft de Ioniq dit wel.