Top

Hyundai Nederland

Reviews & Ratings Hyundai i30 5-deurs

Hyundai i30 5-deurs 7.79
Hyundai i30 5-deurs

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • John van Zanten25-11-2018
      (6.0)

      De auto werd afgeleverd met krasjes op de lak. De dealer heeft geprobeerd deze weg te poetsen. Dat is gedeeltelijk gelukt. In de tussentijd (ruim een jaar) lijkt het of er steeds meer krasjes in de lak te zien zijn. Bij onze vorige Hyundai's was dat niet zo. Jammer! Verder was binnen een maand nadat we deze auto gekocht hadden een actie met de Wagon-uitvoering van deze auto. Hadden we dat geweten, dan hadden we dat model gekocht. Jammer dat de dealer ons daar niet op geattendeerd heeft, ook al hebben we er wel naar gevraagd. Qua veiligheid zouden we een volgende keer weer een auto met een regensensor willen hebben. Wat ook jammer was, is dat we direct na aanschaf een e-mail kregen over eventuele extra accessoires die we aan konden schaffen. Helaas bleek dit niet van toepassing op de accessoires die wij wilden. Dat kon (bleek achteraf) alleen 'af-fabriek'.

    • Patrick28-10-2018
      (2.0)

      Ik heb de auto gekocht bij Hyundai Herwers in Arnhem in mei 2018. Bij de proefrit kreeg ik niet zoals afgesproken de premium uitvoering mee, maar de comfort, met als opmerking er niet te veel kilometers mee te maken omdat met deze showroom auto eigenlijk geen proefritten gemaakt mogen worden. Nagenoeg iedere afspraak duurde langer dan was gezegd, inclusief de levering van de auto. Pluspunten: -Auto ziet er best leuk uit -Mooie kleur Minpunten: Ook al zit de lucht potdicht, is het volledig loodgrijs en regent het zo hard dat de ruitenwissers op maximale snelheid heen en weer zwiepen en rijden alle andere auto?s met de verlichting aan, dan nog gaat bij mijn auto de verlichting niet automatisch aan. De lichtsensor werkt dus niet zoals je zou verwachten. Na vier of vijf maanden en zes pogingen tot reparatie door Hyundai Herwers in Arnhem heb ik de parkeersensoren aan de voorkant er maar uit laten halen omdat ze geregeld piepten als er zich geen obstakel voor de auto bevond. De parkeersensoren aan de voorkant waren ook niet uit te zetten (in de wasstraat wordt je dus helemaal gek van het gepiep). Na de eerste vier reparaties zouden de sensoren aangesloten worden zodat ze aan en uit te zetten zouden zijn met de schakelaar voor de parkeersensoren achter. Toen ik de auto op kwam halen vertelde de monteur die het had aangesloten dat dat niet gebeurd was omdat dat technisch niet mogelijk is. Ook zou bij Hyundai inschakeling van de parkeersensoren voor niet snelheidsafhankelijk kunnen. Raar dat dat dan wel zo in de folder staat. Geld voor de sensoren heb ik terug gehad, verder geen enkele compensatie voor het feit dat ik nu een auto heb zonder parkeersensoren aan de voorkant, wat voor mij een harde eis is bij aanschaf van een nieuwe auto. Toen ik de auto op kwam halen nadat de parkeersensoren waren verwijderd aan de voorkant bleken de knipperlichten niet meer te werken. Werd direct weergegeven door de boordcomputer bij starten, onbegrijpelijk dat dit niet gezien is. Reactie monteur die mee kwam kijken: ?nou ik weet niet wie dit aangesloten heeft hoor, maar?.?. Was dus zijn eigen collega. Leuk detail hierbij is dat de eerste afspraak voor levering van de auto werd uitgesteld omdat de parkeersensoren voor nog ingebouwd en afgesteld moesten worden ?en het is belangrijk dat dat goed gebeurd?. Er zit wel een automatische handrem op de auto, alleen moet je wel iedere keer dat je auto start eraan denken om die optie aan te zetten. Doe je dat niet dan zul je alsnog de handrem met de hand moeten bedienen. Misschien is het maar beter ook dat de handrem niet standaard automatisch gaat, het is me al een paar keer gebeurd dat ik langzaam over een verkeersdrempel reed en dat de handrem er ineens opsprong. De bediening van het audio/navigatie systeem is onhandig en complex, en ook traag. De eerste drie keer dat ik de navigatie gebruikte werd ik een eenrichtingsweg opgestuurd tegen de richting in, en werd een adres niet herkend. Je krijgt dan geen melding ?onbekend adres? o.i.d. maar kunt gewoon de route niet starten. Het is me ook al een paar keer gebeurd dat weg (bij Utrecht) niet herkend werd omdat de kaart in het systeem te oud is (verwacht je niet van een nieuwe auto). Iedere keer dat je de auto start moet je een melding wegklikken van de navigatie waarmee je akkoord gaat om veilig te rijden. Het is niet mogelijk om de auto te starten zonder dat de navigatie aangaat. Als de navigatie uitstaat en de muziek aan, en je zet de muziek uit, dan gaat de navigatie weer aan. Het geluid van het audio/navigatie systeem is matig, het systeem kan maar maximaal 6000 nummers aan, is traag, de bediening is onhandig en nummers worden afgespeeld in alfabetische volgorde, niet in de volgorde waarop ze op de cd staan, en bij de overgang naar een volgend liedje is altijd een pauze te horen, bijzonder storend bij liveopnames en klassieke muziek. Wat er met de boordcomputer mogelijk is erg beperkt en zit ongeveer op het niveau van een Golf van acht jaar

    • de Jong16-01-2018
      (8.6)

      De auto is ruim, rijdt soepel en heeft alles in huis wat ik nodig heb in een auto. De cruisecontrol in combinatie met de 6e versnelling laat mij rustig de lange einden over de snelweg passeren. De motor maakt nauwelijks lawaai waardoor ik rustig in de auto zit. Diverse elektronische hulpmiddelen zoals achteruitrij camera, snelheidssensor voorganger en DAB zijn prettige toevoegingen waardoor de auto luxe aanvoelt, en dat voor deze prijs.

    • Andre Bos10-01-2018
      (9.7)

      Ja ja de zoveelste zou zo weer de volgende nemen worden steeds mooier maar eerst maar even van deze nieuwe i30 genieten ook caravan geen probleem. Rij nu al ruim 25 jaar Hyundai begonnen met pony nu voor de derde maal de I30 rijd geweldig nooit een probleem ook staan ze gelijk voor je klaar bij vragen Top verdienen van mij een 10

    • Ron Gielgens02-08-2017
      (7.7)

      Heb de neiuwe I30 sinds Maart dit jaar en zeker een upgrade t.o.v de vorige versie. Heb de first Edition en heeft veel snufjes en ben op een punt na zeer tevreden. Ik krijg dagelijks (als sinds ik de auto op heb gehaald) tijdens het rijden de melding dat de AEB uitgeschakeld is omdat de front camera zgn geblokkeerd is terwijl dat niet zo is, waardoor allerlei alarm signalen op het dashboard verschijnen. De dealer kan het niet oplossen en zegt afhankelijk te zijn van de fabriek gezien ze denken dat het een software probleem is. Alle nieuwe I30's zouden hier last van hebben en vraag me af of andere bezitters dat ook hebben?? Maar al met al tevreden met de auto maar niet over het afhandelen van omschreven probleem door Hyundai.